Nasz Blog

Przydatne informacje z dziedziny sportu i dietetyki

Ćwiczenia z pewnością dają nam wiele pożytku: mamy więcej energii, nasz mózg lepiej pracuje, nastrój się polepsza, wyglądamy lepiej. Niestety, osoby z niedoczynnością tarczycy mogą nie odczuwać tylu korzyści i nieodpowiednio dobrany dla nich plan treningowy może spowodować więcej strat niż pożytku.

Ćwiczenia wpływają na organizm w określony sposób. Niemal każdy rodzaj treningu jest z natury kataboliczny, a to oznacza, że stres z nim związany dosłownie powoduje niszczenie tkanek. Dopiero naturalne procesy regeneracyjne pomagają odbudować silniejsze ciało. Każde ćwiczenie, które ma jakąś intensywność, jest stresem dla organizmu. Może być ono bodźcem stymulującym wiele korzystnych procesów, ale również, w mniej pozytywnych scenariuszach, katabolicznym destruktorem. Wiele osób uważa, że ćwiczenia są dobre dla zdrowia. Fakt jest taki, że ćwiczenia zdecydowanie nie są niezbędne dla utrzymania zdrowia oraz „prawidłowej” masy ciała. Ciało powinno być przygotowane na stres, a to oznacza, że fizjologia ćwiczącego musi pozwalać na udźwignięcie danego typu treningu. Zdecydowanie najbardziej godna polecenia będzie aktywność na świeżym powietrzu, w promieniach słońca, co dodatkowo przyniesie korzyść z syntezy witaminy D. Z tego względu poleca się wszelkiego rodzaju spacery, marsze oraz jazdę na rowerze. Niewskazane natomiast są treningi o bardzo dużej intensywności, HIIT, crossfit oraz interwały. W przypadku treningów na siłowni zaleca się zmniejszenie objętości treningowej. Przykładowo z dotychczasowych 6 treningów w tygodniu do 3 treningów, nie trwających zbyt długo. Ważne jest również by nie operować ciężarem maksymalnym. Treningi powinny być na tyle ciężkie, by przynosiły efekty, ale jednocześnie na tyle „lekkie” by organizm mógł się zregenerować. Brak parcia na bycie najszybszym, najsilniejszym, najsprawniejszym naprawdę potrafi pomóc. Warto włączyć do swojego planu również zajęcia jogi, które działają na organizm wyciszająco.


Lokalizacja

ul. Marka Kotańskigo 2c,
Olsztyn

Zobacz na Google Map

Kontakt

Telefon: +48 534 625 400

kontakt@pawelmalanowski.pl9
Skype: PawełMalanowski